Mezzokate

Mezzokate

Blogroll

Her Hakkım Saklıdır® Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kendisinden izin almadan!!! ve kaynak göstermeden gerek metinsel gerekse görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Aksi halde yasal yola başvurulacaktır.

8 Eylül 2012 Cumartesi

Çocuklarımızı uyarırken iyimser (pozitif) düşünmek ve konuşmak

Annem hep der ki olumlu cümle kur.
Örneğin "oğlum koşma düşersin" yerine "DÜŞMEYESİN" demek önemli. Olasılık arttırmanın lüzumu yok.
Büyükler der ya "söz can bulur" diye, şimdi moda haliyle olumlama veya kuantum vs. oldu adı bunların.
Secret neden çok satıyor, fengshui vs hep aynı mantıktan...

Ben de oğluma bir şey derken dikkat ediyorum ve arkadaşlarımı da bu konuda uyarmaya çalışıyorum.
Tek tek bilgilendirmek yerine buradan yazayım da diğer anneler de dikkat etsin dedim.

Geçen aylarda bir söz okumuştum. Bir akademisyenin yazısının içinde geçiyordu.
Bugün ararken baktım başka blogger anneler de paylaşmış bu sözü ve meğer Victor Hugo'ya aitmiş.


"Bir çocuğa “yalan söyleme” demeyin.
“Doğruyu söyle” deyin.
Birincide suçlamış,
İkinci de ise yol göstermiş olursunuz…!

Victor Hugo"

Söyleyiş tarzı çok şey öğretir hem bize, hem de çocuklarımıza...


5 yorum:

  1. evet çok doğru, ah bir de her sözümüzde dikkat edebilsek bunlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet amaç tüm hayatımıza olumlu konuşmayı uyarlamak. İnsan bir süre sonra alışıyor aslında

      Sil
  2. Çok güzel ama uygulaması biraz zor. Deniycem teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    sambucol ile ilgili yorumları araştırırken buldum sizi pek içten sımsıcak merhaba demek istedim. sevgiler esra beklerim http://kesfetsende.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sizin blogunuzu çok sevdim sımsıcak bir merhaba da benden:)

      Sil