Mezzokate

Mezzokate

Blogroll

Her Hakkım Saklıdır® Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kendisinden izin almadan!!! ve kaynak göstermeden gerek metinsel gerekse görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Aksi halde yasal yola başvurulacaktır.

25 Temmuz 2012 Çarşamba

Sana ne oldu diyenlere: Dukan sayesinde nasıl 20 kg verdim


Bu ara herkes bana maille veya yüzyüze nasıl değiştiğimi, ne yaptığımı soruyor. Hatta tanımadığım bazı kimseler bile...



İşte bunun cevabı:
Ben doğumdan sonra bir kist ameliyatı geçirdim (açık ameliyat) ve sinir sıkışması yaşadım. Tam doğum kilolarımı verirken bu komplikasyon yüzünden 3 hafta yattım ve kg aldım. Gittikçe de daha çok aldım.
2,5 sene rejim yapacak iradem olmadı. TV seyrederken bile insanların ne kadar zayıf olduklarına bakıyor; ama sonra da aksine kalkıp bir şeyler yiyordum. Kısır döngüye girdim. Yanlış anlaşılmasın, çok şükür hiç kıskançlığım olmadı; sadece gıpta... Ama zayıf birilerine bakarken "bak 2 çocuk sahibi vs, ne kadar zayıf, sen de yapabilirsin, kendine yazık ediyorsun" diyordum ama nedense bedenim (daha doğrusu zaaflarım), aklımın önüne geçiyor ve beni yemeğe sürüklüyordu.

Diyet geçmişimden dolayı nasıl zayıflanacağını, daha doğrusu nasıl doğru beslenebileceğimi bilmeme rağmen yapmaya gücüm kudretim yoktu.

Sadece, geçen sene, oturduğum sitedeki spor salonunda aerobik/pilates derslere gittim. 5 gün bazen sabah akşam spor yaptım ve tam gaz yememe rağmen yazın 2 beden küçülmüştüm. Ama bu sene ders saatleri oğlumun uyku saatleri ile çakışınca gidemedim, sadece rejim yaptım. İnşallah Eylül Ekim gibi hem rejim hem sporu beraber götüreceğim. Fıstık gibi olmanın tek yolu bu... Bu arada, oğlanı da kar kış demeden spora taşıdım. Spordaki arkadaşlar şahit, oğlan çoğu zaman üstüme çıktı; ağırlıkla daha da zor yaptım hareketleri; kucağımda taşıdım. Ama şimdi o da sporu seviyor.

Benim durumumdaki bir başka arkadaşım yılbaşında başladı Dukan’a . Ben kendimde güç bulup yapamadım. Ocak sonunda eşim ve arkadaşımın zoruyla 1 Şubat’ta rejime başladım. Hatta kitabı bile almadan kulaktan dolma. Kitabı 6 gün sonra aldım. Keşke baştan alıp okusaymışım... Çünkü ilk evrede sarımsak, soğan, maydanozun serbest olduğunu bilmiyordum. Obez olduğum için 10 gün yaptığım ilk evrede diyet değil, yağlı normal ürünler kullandım. Su içme özürlü ve çok tuz kullanan biri olarak çok su içmedim ki böbreklere zararlı (Allah'tan bana bir şey olmadı). Yulaf kepeği almadığım için başta kabızlık sorunu yaşadım.

Ama bu diyeti çok sevdim, neden mi? İstediğin zaman, istediğin kadar ye. Yani 5 kaşık, 100 gr vs. kısıtlaması yok.  Gece ağzına lokma koyma durumu yok. Ben geceleri bilgisayar başında oturan biri olarak yemeden duramam. İlk evre biraz sıkı; ama insana detoks etkisi yapıyor ve hemen kg verdirdiği için motive ediyor. Sadece 1-2 kg verince insan, dayanma gücü az oluyor. Ayrıca insan diğer rejimlerde dışarıda sebzeyi zor buluyor; ama ızgara et, şiş vs bulmak kolay. Yanına patates yerine yoğurt koydurunca gayet rahat yapılabiliyor bu rejim. Sebzeli günde de tavuklu/etli/balıklı vs salata.

2 ay ağzıma bir çatal bile kaçamak sürmedim. Sıkı sıkı yaptım ve 12 kg verdim. Mart sonunda safra kesesi ameliyatı oldum (değerlerim de gayet iyi çıktı) ve bir süre yumurta yiyemediğim için rejimimi biraz değiştirdim. O kadar sıkı yapıyordum ki hastane yemeğini bile ona göre yemeğe çalıştım. Hastaneye yulaf kepeğinden yaptığım kekimi bile götürdüm.

2 kaşık yulaf kepeği+2 kaşık toz tatlandırıcı+1 yumurta+(istersen az kabartma tozu)+(istersen aroma/kakao/limon/tarçın vs)+(istersen az diyet süt)
Önceleri karıştırıp tavada pişiriyordum. Sonra mikroda yapmaya başladım.
Cam tabağa döküp hepsini karıştırıyor, sonra da aynı tabakta 3 dk pişiriyordum.
Son zamanlarda bazı gün tuzlu/baharatlı, bazı gün tatlı olarak silikon ( www.tchibo.com.tr
) muffin kaplarına döküp pişirdim mikrodalgada. Hop diye de çıkıyor.

5 (2 karıştır+3 pişir) dk'da diyet kek hazır.
Hatta misafirliğe yanıma aldım; çünkü ev sahibi ne ikram etsem telaşına düşüyor.

Ondan sonra biraz da sıkılmışlıkla bir gün protein, bir gün sebze+protein düzeni yerine, her gün sebze+protein yedim ve Mayıs’a kadar 3 kg daha verdim. Haziran’da 20 kg vermiştim. Hem de Mayıs’ta çikolata, pasta, dondurma gibi büyük kaçamaklarla.
Tatilde irademe hakim olamayıp homini gırtlak yedim ve 3 kg almışım. Hatta 1 aydır, aynı şekilde pisboğaz durumum devam ediyor. Ama kg almadım. Hala başlangıçtan bu yana 17 kg zayıfım.
Ama ipleri ele almanın zamanı geldi çünkü 25-28 kg daha vermem lazım. Evlendikten sonra 45 kg almıştım da söylemesi ayıp.
Yüzüm yuvarlak olduğu için hemen yanaklanıyorum ve kg belli oluyor. Gözlerim japonlar gibi çizgiye dönüyor gülünce. Hatta düğün fotolarımı görüp "bu kim" diyen bile var. Şaka değil!! Beni tanıyamayan arkadaşlarım, komşularım oldu. Çoğu kişi nikah fotomu görünce ay ne güzelmişsin diye hayıflanıyor...
Vakti zamanında doktor (Osman Bulutlar) desteği ile 20 verdiğimde (12 kg fazlama rağmen) insanlar bayılıyordu yeni halime.. tabi ben de... ve neden hala fazlam olduğunu anlamak istemiyorlardı.

Artık çocuğumun torunum sanılmasını istemiyordum, yine zayıf ve güzel olmak istiyordum.  40 numara ayaklarımın 41’i geçmesini istemiyor ve tekrar topuklu giymek istiyordum. Hep pantolon değil, etek ve elbise de giyebilmek, pedikürümü tekrar kendim yapabilmek, ayakkabımı rahat bağlayabilmek istiyordum.  Daha kadınsı görüntüme geri dönmek istiyordum. Bel ve boyun fıtığı, diz kireçlenmesi olan biri olarak sağlıklı olup, çocuğumla rahat oynamak istiyordum. İşte bu gibi nedenler beni motive etti.

Şimdi de klinik psikolog kardeşim (http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/06/klinik-psikolog.html) benden rejime dönüş için gün belirlememi istedi ve ona söz verdim; bu Pzt tekrar başladım. Hatta benimle yapanlara (annem ve babam da yapacak inşallah) destek olacağım. Çünkü insan destekle daha iyi motive oluyor.

Şimdi her gün sebze+protein karma yemeği düşünüyorum. Bir gün sırf protein yiyebilirim. Belki biraz verdikten sonra meyve de yiyebilirim (çünkü yazın benim gibi meyve sevmeyen biri bile soğuk meyve seviyor).

Dukan için zararlı diyenlere inanmıyorum. Zaten aile dostumuz doktorumuz da onaylıyor. Hatta Mehmet Öz’ün dediği gibi şişmanlığın sebep olduğu hastalıklar çoğu zaman en kötü rejimden daha çok zarar veriyor. Bu rejim Atkins gibi yağ serbest bir rejim değil. Kolestrol çıkarmıyor. Bilakis insanların şekerini, tansiyonunu, kolestrolünü düzeltmiş. En azından artık ağrılarım daha az ve daha rahat hareket ediyorum.
Siz yine de doktorunuza danışın.

İşte benden şimdilik bu kadar… Şu an rejimimin 3. günü ve 1 kg verdim bile hem de regl öncesi şişliğine rağmen...
bir zamanlar zayıftım, evet bu benim
sonra şişmanladım ve dolunay yüzlü olunca kimse beni tanımaz oldu
Osman Bey ile 20 kg verdim
hamileyken ve lohusayken bile daha zayıftım
doğum ve ameliyattan sonra obez oldum
elbise giyebilince çok sevindim

safra kesesi ameliyatına girdiğimde 2 ayda 12 kg gitmişti


Haziran-20 kg


 Tatil dönüşü Temmuz 17 kg (3 geri almış halim)


Spor ile ilgili bu Blogcu Anne'nin bu yazısına da göz atın, sorunlarınızın kaynağını görün: http://blogcuanne.com/2012/07/25/adrenal-yorgunluk/#comment-43213

" Not: Annem Dukan yapamayacak çünkü diabet hastalarının karbonhidrat yemeleri şartmış. Doktorunuza danışın lütfen!!!" demiştim ya dahiliyecimize sordum yok öyle birşey dedi. Bazı Diyetisyenler Dukan'ı rakip gördüğü için sevmiyor sanırım. Annem diabetik olduğu için biliyorum, yaşadık. İlaç dozu ayarlanmaz ise şekeriniz risk derecesinde düşebilir. İlacın dozu yüksek karbonhidrat aldığınız varsayılarak veriliyormuş. Değil dukan herhangi bir karbonhidrat yoksunu (veya azaltılmış) rejimde bu ilaç dozu bu sefer size fazla gelir ve doktorunuz azaltmalı imiş. Pek çok doktor zaten rejim yapıp zayıflayarak sağlığına kavuşmayı, ilaçlara nazaran daha faydalı buluyor. Ne de olsa ilaçların yan etkileri olabiliyor. (Aman bu da yanlış anlaşılmasın, ilaç lazım!!!, kesmek yok; ama dozunu doktor bilir ve ayarlayabilir) Doktor takibinde olmayı unutmayın. Örneğin Diabetik olan dayım atak evresinde 7 kg vermiş ve şekeri de düşmeye başlamış. Dayım çok kısa bir sürede (ödem veya değil) çok kilo verince doktoru (kendisi değil!) insülin alımını durdurmuş; çünkü şeker seviyesi iyi bir seviyeye gelmiş.  Annem ve babam da yapmaya karar verdi. Siz yine de dr danışın o ayrı... "

71 yorum:

  1. güzel arkadaşıma herşey yakışır , ister zayıf ister şişman olsun onun kalbi güzel en önemlisi de o bence :) destiny

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir zayıflayıp bir şişmanlayan yoyo dönemlerimi yakinen bilen biri olarak böyle düşünmen ne güzel:) sağol arkadaşım

      Sil
  2. her halinle çok güzelsin. dukan'a başlamak için ben de kitabı aldım. takıntı işte, önce kitabı bitireceğim illaki:) en kısa zamanda rejime de başlayacağım, genellikle gözlemlediğim kadarıyla uygulayan herkes çok memnun kalıyor çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuyarak başlamak en sağlıklısı, en doğrusunu yapıyorsun

      Sil
  3. ama kiloluyken bile öyle bakımlı bir görünümünüz var ki bir kadın isterse her haliyle güzeldir dedirtebilmişsiniz.seden yılmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seden Hanım inanın kadınlığımı elden bırakmamak için çok çaba sarf ettim. Ama bir yerden sonra ne yaptığınız makyaj, ne giydiğiniz (hatta giyemediğiniz) kıyafet sizi kadınsı hissettiremiyor. O da insanın moralini bozuyor.
      Ama öyle gördüğünüze sevindim; ne mutlu bana:)

      Sil
  4. Süper azmine hayran oldum, örnek alınmalısın

    YanıtlaSil
  5. Oncelikle cok gecmis olsun.Azminize hayran kaldim.Ben de dogumda 33 kilo aldim hala da vermeye ugrasiyorum :( Ama kesinlikle haklisiniz kiloyu sorun haline getirmek daha cok yemek yediriyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yeni bebeğini beklerken de zayıflaman mümkün. Çünkü benim gittiğim Dr. Osman Bulutlar'a hamile bayanlar da geliyordu. Ayrıca Dukan kitabında da hamileler, lohusalar için kısım var.

      Sil
    2. azminize hayran kaldım, kadın isterse ne yapamaz ki :)Blogunuzu takibe aldım, bana da beklerim, güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle :)

      Sil
    3. Ben de sizi takibe aldım:) Güzel paylaşımlar için tekrar merhaba

      Sil
  6. Çok şaşırdım resimler arasındaki farka :) Azmin gücü..Son resminiz harika..sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da dediğim gibi benim yüzüm de çok kg aldığı için tipim değişiyor hemen. Masa başında iken şişman olduğu anlaşılmayan insanlara çok özenirim:))
      2 kg daha verirsem obez sınıfından çıkıp şişman kategorisine ineceğim inşallah

      Sil
  7. Ben de seninle gurur duyuyorum canım ve ablam Dukan diyetiyle seni tanıştırıp bu konuda seni yönlendirdiği için çok mutluyum.Ablam da Dukan diyeti sayesinde başlayıp daha sonra kendi beslenme biçimine göre şekillendirdiği diyetiyle 20 kilo verdi ve vermeye de devam ediyor.Bu diyet zor ama uygulamaya imkanı olanlar için gerçekten çok ideal.

    YanıtlaSil
  8. her halinizle çok sıcak bir gülümsemeye sahipsiniz.

    YanıtlaSil
  9. ya bi solukta okudum,hayran kaldım sana,20 kilo vermek ne demek! maşallah,ama bünyen buna müsait demekki,o yüzden hiç vazgeçme her halin güzel lafları bi masal,sen zayıf olmayı hakediyosun, ve sağlık problemin yoksa öylede kalmalısın ;) takipteyim,azimle yanındayım...şey 40 kilo olduğumdan bu gazı veriyorum sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en yakın arkadaşım demişti: "sen şişmanken de güzelsin diyen dostun değildir" diye. 40 kg mu???? şaka mı?
      Neyse düşün evlendiğimden beri 45 kgluk birini taşıyordum
      şimdi 20 kgluk bir çocuğu taşıyorum

      Sil
  10. Merhaba,
    Kan grubunuzu merak ettim, bu diyet size çok uygun olmuş. Öğrenebilir miyim acaba? 0 olduğunu tahmin ediyorum..
    Teşekkürler,,
    Emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arh+ aslindaetcil dietler bana gore degil
      Esim proteinle cok hizli zayiflar ben ille de sebze yiyecegim zaten ben atakta cokk veremiyorum
      Ben karbo veyag almadigimda veriyorum
      Fstfood ile bir ayda10 kg aldigimim bilirim

      Sil
  11. merhaba ben daha önce bu diyeti yaptım ve kilo verdim.fakat şuan 6 aylık bebeğim var ve emziriyorum ama ayrıyettende 20 kilo fazlam var 2 hafta içinde ek gıdaya başlayacağız oğluma bende diyete başlamak istiyorum ve bu diyeti yapmamda size sakınca varmıdır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta emzirenler için ayrı bir bölüm var: 256-257. sayfalar: buraya da yazayım:
      Yine de doktorunuza danışın tabi

      "Gebelikten sonra: Bu bölümde doğumda alınan kiloların nasıl verileceğine değineceğim. Öncelikle tüm kadınlar, gebelik sırasında aldıkları kgları sistematik olarak verip genç kızlık kilosuna ulaşmalarının zor olduğunu bilmeliler. kişisel deneyimlerime dayanarak, gebelikte alınan kiloları vermede yaş ve öncelik gebelik sayılarını dikkate alan, kişiye özel bir hesaplama şekli geliştirdim. Bir genç kıza göre (20 yaşında), 20 yaşından 50 yaşına kadar her on yılda bir ve çocuk başına 2 kg, yani örneğin 20 yaşında 50 kg olan 50 yaşındaki bir kadının kilosu, 25 yaşında 2 hamilelikten sonra 54, 30 yaşında 55, 40 yaşında 56 ve 50 yaşında 57 olmalıdır.

      Emzirme durumunda:
      Ne kadar çok kilo alınmış olunursa olunsun, yeni doğmuş çocuğun sağlığına etkileri nedeni ile emzirme sırasında herhangi bir rejim yapmak kesinlikle önerilmez.
      Gebelik kilolarını vermek için temel olarak aşağıdaki üç noktaya dikkat etmelisiniz:
      bir yerine iki porsiyon meyve yemek
      tamamen yağsız yerine az yağlı (%20) süt ve süt ürünlerini tüketmek,
      saf protein perşembesini uygulamamak

      Emzirmenin olmadığı durumlarda:
      kilo verme programınıza bu dönemde dönebilirsiniz.
      kilo alımı normal seviyede ise, yani doğumdan sonra 5-7 kg arası ise, eski kiloya dönmede Dukan Diyetinin seyir dönemi; 1/1 yani bir gün saf protein, 1 gün protein +sebze rejimi, hedeflenen kiloya ulaşana kadar sürdürülmeli. sonrasında diyetin 3. evresine geçilerek her on günde bir kilo, daha sonra 4. evreyle dört ay boyunca protein perşembesi ile devam edilmelidir.
      Doğum sonrası 10-20 kg arası anormal bir kilo alımı varsa Dukan Diyeti ilk evresinde itibaren uygulanmalıdır: Beş gün yalnızca saf proteinlerle atak, daha sonra 5/5; beş gün protein, 5 gün protein+sebze versiyonuyla seyir evresi, ardından verilmiş her kilo için 10 gün uygulanan güçlendirme evresi ve son olarak, normal kiloya dönüp onu korumak için bir yıl boyunca sürdürülmesi gereken protein perşembesi ve kepekli ürünlerle diyetin koruma evresi."

      255. sayfada gebelikte rejim konusunda değinilmiş. Çok kilolu iken hamile kalanlar için şu öneride bulunmuş:
      3. güçlendirme evresini bütün nişastalı yiyecekleri ve iki ödül yemeğini çıkarıp yalnızca protein perşembelerini koruyarak uygulamak. Doktora danışmanızı da hatırlatmış.

      Bence doktora danışarak, meyve vs de yiyerek 3. evre benzeri bir yöntem uygulayabilirsiniz emzirirken. Ne de olsa eksik bir gıda almayacaksınız. Gereksiz yağ ve karbonhidrat fazlası almayacaksınız. Ama sebze, meyve, kalsiyum ve protein alacaksınız. Doktorunuz sizi en iyi şekilde yönlendirecektir.

      Sil
  12. merhaba bende bu diyeti daha önce yapmıştım ve başarılıda olmuştum.fakat şuan 6 aylık bir oğlum var 2 -hafta içindede ek gıdaya başlayacağız.sizce bu diyeti yapmamda sakınca olurmu.yapan arkadaşlar varsa yazarsa sevinirim:)

    YanıtlaSil
  13. mrb dukan dyetnı cok duydm ve uygulamak ıstyorum 10 aylık bıkzım var hamılelıgmde 15 kg aldm dgumdan 1 hafta snra tartldgmda 10 kg gtmıstı ve mutlu olmustm ama kalan 5 kg zamanla 7 oldu emzıryordum dyetsyene gttgmde sutunun kalıtesı duser dye dyetı onermedı kendı cabamla 3 kg verdm ama hamılelık oncesıde kılom vardı kısaca bı 15 kg vermem lazım dukan dyetnı cok duydum ktabnıda alıcm ama uygulayan ve zayflayan bırı olarak bna bıraz bılgı verırmsnız mesela ogunlerde neler yemem lazım hangı dnemde ne yemelym lutfen detaylı bı lıste verırmsnz hemen baslamak ıstyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Emzirme knusunda kitapta yazili olanlari yukarida Pinara cevap olarak yazmistim.
      Liste takip etmek dogru degil bence. Istedigin zaman istedigin kadar ye fikri insani zayiflatan ozgur kilan.
      Ipucu icin lutfen 5 yazimi da okuyun.
      Sonra tekrar yazisalim hatta facebookta beraber zayifladiklarimin icine alayim sizi.
      http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/p/dukan-yazlarm.html

      Sil
  14. kızm anne sutunu braktı bu yuzden acıl dyete baslamam lazım evet face goruselm cok mutlu olurt

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha hafif ve daha genç hissediyorum şu 28 kgdan sonra:)) güzel sözleriniz ve düşünceleriniz için tşkrler. Ben de siz takibe alayım.
      kalan 5 kg için sizi Facebookta kurduğum kapalı gruba alabilirim. Birbirimize destek oluyoruz.
      Bu arada dukan yazılarım 5 tane oldu:)
      http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/p/dukan-yazlarm.html

      Sil
  16. Merhabalar, face'den link yollamissiniz merak ettim ve hayran kaldim. Sadece zayiflamak konusunda degil beni diger basarilariniz da cok etkiledi. Keske yakinlarimda sizin gibi bir arkadasim olsa diye dusunmeden edemedim:) Bende fastfoodlar ulkesi amerika'da hamilelik-dogum ve lohusalik surecimi gecirdim 48 kilo'dan 70 kiloya kadar ciktim :) Sonra'da gozum kizimdan baska bisey gormedi.. kilolari, ne kadar yalniz kaldigimi, sadece esofman ve spor ayakkabi giydigimi (ozel gunler disinda) Turkiye'ye donunce farkettim. Once diyete basladim simdi 52-53 kiloyum ( yani 17 kilonun gitme hafifligini iyi bilirim:) ) sonra bulundugum sehirde universiteye basladim, kizimi da anasinifina yazdirdim, okul sayesinde bir suru arkadasim oldu genclerle genclestim:), gunduz kizim okuldayken kendime vakit ayirabilmem hatta hayir islerine cok fazla vakit ayirabilmem daha mutlu olmami sagladi... Kizim hala bir numaram ama kendi ic dunyam icin yanlis giden seyleri farkedip bir yerden baslayabilenlerden oldugum icin de sansli oldugumu dusunuyorum. Bunu fazlasiyla yapan size de her zaman sonsuz destek yolluyorum... Sevgiyle kalin. Esra (Esra Ada Ali)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben faceten link mi yollamışım? :))) Sizi facetede eklemek isterim bundan sonra. Ortak hislerimiz çokmuş. Güzel düşünceleriniz için tşkrler. Bu gece tam da kendimi kötü hissettiğim bir anda okudum mesajınızı. Zayıflama dışında bir başarım olduğunu bilmiyordum, ne konuda??? Benim blogumun adı gibi önce kadın birey vasfınızı öne çıkararak kendinize vakit ayırmanız, üniv, vakıf işleri de beni etkiledi. Bu şekilde kızınıza da daha yararlı olduğunuz için tbrkler.

      Sil
  17. Öncelikle azminize hayran kaldım :) Sizi tebrik ediyorum. Internette diyabetliler için Dukan bilgilerine ulaşabileceğimiz bir site önerebilir misiniz ?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyabetliler için özel bir link bilmiyorum ama Dr danışıp ilaç dozunuzu ayarlayarak normal dukan yapabiliyorsunuz. Annem o şekilde yapıyor, dayım da öyle yaptı

      Sil
    2. grubuma da beklerim https://www.facebook.com/groups/110408095785985/

      Sil
  18. gerçekten çok etkileyici bir hikayeniz var bi solukta okudum:) kilolu haliniz de güzelmiş ama kilo vermiş haliniz süper :))umarım ben de artık şu fazla 12 kiloyu atarım üzerimden sizin gibi olurum :))

    YanıtlaSil
  19. Sizden çok etkilendim gerçekten.Bende sizin gibiyim.yuvarlak yüzlüyüm ve bundan hiç memnun değilim.Hatta keşke kalçam büyük olsaydı yüzüm ve omuzlarım küçük olsaydı da fotoğraflarda güzel çıksaydım derim.Kimseyle fotoğraf çekilmek istemiyorum çünkü yanlarında iri duruyorum.2 yaşında kızım var hamileliğimde 11 kilo aldım ve doğumdan sonra tartıldığımda hamile kalmadan önceki kilodaydım.Fakat süt sorunum vardı ve beni ailemdeki bilirkişiler :) ye süt olsun derken derken şişirdiler.Ve veremiyorum.Kitaptan ve sizden çok etkilendim.Mutlaka okuyacağım.

    YanıtlaSil
  20. ben tekrar tekrar okuyorum bayramdan sonra kaçamaksız geliyorum :))

    YanıtlaSil
  21. Merhaba yulaf kepeği aldım ama orjinalmı sonradan kuşkulandım ve hala kullanmadım. Yulaf kepeğinin orjinal olmayanı var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Yazinizi okurken gozlerim doldu:(
    Benim yasadiklarim sanki...
    Sizi cani gonulden tebrik ediyorum Melis hanim...

    YanıtlaSil
  23. Inanilmaz tebrikler

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar. ... azminize bayıldım :-D faceteki grubunuza katilmak istiyorum

    YanıtlaSil
  25. Kendime soruyorum suan..neden olmasin..ben de başarabilirim..

    YanıtlaSil
  26. Çok memnunun ben 1 aydır bu diyeti uyguluyorum, güzelliğim değişti daha sağlıklı hissediyorum cidden dukan diyeti ürünlerini de burada buldum tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  27. Merhaba çok arastirdim azmine hayran oldum bi konuda yardim almaliyim 3gunluk bir atak evresi cikti testte ama o bu deyil bunu nasil yapacagimi algilayamiyorum bana yardimci olurmusunuz yedi günlük atak evresi ciktisi aldim yedi günlükte seyir evresi ama nerden basliycam nasil yapacagimi anlayamadim birde balik tamam tavuk tamam ama bazi yerde kabuk deniz ürünü denmis o sartmi onun yerine baska birsey koyabilirmiyim anliycan arkadasim kafam çok karisti bana pazartesi itibariyle nasil baslamam gerektiyini anlatirmisin teşekkürederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fundacım tüm zayıflama yazılarımı okursan çok daha netleşecek soruların hala kuşkuların varsa yeniden yazışalım. Kabuklu deniz ürünleri şart değil onlar sadece örnek olarak yazılmış

      Sil
  28. Merhaba ben dukan ile yirmi kilo verdim 10 kilo fazlalığım daha var ama diyete daha fazla devam edemicem kalanını sporla verme gibi bir şansım var mı?

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ben dukan ile yirmi kilo verdim 10 kilo fazlalığım daha var ama diyete daha fazla devam edemicem kalanını sporla verme gibi bir şansım var mı?

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar yukarıda bahsettiklerinize ek olarak şunu belirtmek isterim . Zayıflamak için düşük kalorili
    beslenmek uygundur doğrudur bunu da en iyi toksinlerden kurtularak yapabileceğiniz bir ürün önermek istiyorum.
    Chiadox ürününü hiç duydunuz mu? Chiadox Ayhan Ercan 'ın keşfettiği bir detox ürünüdür. Tv'lerden de adını duyduğumzu Ayhan Ercan'ın ürünüdür.
    Ayhan bey bitkiler üzerine aileden gelen bir özveri ile diyet & zayıflama üzerine ürünler geliştirmiştir.
    Bunların başında chaidox detox ve ay 9 leaf tea ürünleri gelmektedir. İlgili ürünleri kendi websitesinden alabileceğiniz
    gibi naturpystore yazarak google'den ilgili store sayfasından satın alabilirsiniz. Açıkcası chaidox nedir? chiadox
    içerisinde 43 çeşit farklı bitki vardır ve sizi tok tutar. 1 hafta içerisinde ortalama birkaç kilo verebilirsiniz.
    1 chaidox içeceği ile günde 1 öğünde 300 kalori 1günde 900 kalori alırsınız normal bir vücut günde 2000 kalori yaktığına
    göre günde 1100 kalori ortalama daha az alacaksınız ve buda kilo vermenize yardımcı olacaktır.

    Detayları internet üzerinden instagram veya facebook üzerinden Ayhan Bey'in sayfalarından da bulabilirsiniz.
    Şahsen kendim de denedim faydasını gördüm sizlerle paylaşmak istedim umarım bir faydam dokunur.

    YanıtlaSil
  31. çok beğendim, Teşekkür ederim. çok güzel kilo vermişsiniz. şuan kilonuzu koruyabildiniz mi

    evde kirpik yastık yapımıı

    YanıtlaSil
  32. Merhaba,

    Hastalarımız için böbrek satın almak için bir kez daha buradayız ve onları kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi miktarda para ödemeyi kabul ettiler ve böylece bağışta bulunmak istiyorsanız veya bir Hayat kurtarmak istiyorsanız, lütfen aşağıda e-posta ile bize yazın.

    Bu sizin için zengin olmanız için bir fırsattır, biz temin ederim ve bizimle% 100 güvenli bir şekilde sizinle güvence altına alıyoruz, herşey yoluna giden böbrek bağışçılarına göre yapılmalıdır.
    Artık boşa harcamayın, lütfen irruaspecialisthospital20@gmail.com adresine bize yazınız.

    Irrua Uzman Eğitim Hastanesi.

    YanıtlaSil
  33. ABD, Iowa Şehrinde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim ve hastane idaresi tarafından internete nasıl işler yaptığımızı ve insan organlarının alınıp satılması için bir yıl daha başladım fırsatı verdim. böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postayla bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımıza iyi miktarda para telafi ediyoruz ve biz organlarda Cerrahi uzmanıyız ve bir bağışçı olarak risk yok. o.
    Ve bu bizim e-postamız:
    iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca, whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bize ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  34. ABD, Iowa Şehrinde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim ve hastane idaresi tarafından internete nasıl işler yaptığımızı ve insan organlarının alınıp satılması için bir yıl daha başladım fırsatı verdim. böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postayla bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımıza iyi miktarda para telafi ediyoruz ve biz organlarda Cerrahi uzmanıyız ve bir bağışçı olarak risk yok. o.
    Ve bu bizim e-postamız:
    iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca, whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bize ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  35. Dukan diyeti atak, seyir, sağlamlaştırma ve koruma aşamalarından oluşan bir diyettir. Dukan diyet listesi
    örneği verecek olursak; atak aşaması protein ağırlıklı olmakla birlikte seyir evresinde sebze tüketimine izin veriliyor. Sağlamlaştırma aşamasında ise sebzelerin yanına meyve ve az miktarda tahıl ürünleri tüketilebilir. Koruma aşamasında verilen kiloların geri alınmaması için önceki evrelerin kurallarına göre beslenilebilir.

    YanıtlaSil
  36. Ben Iowa City, ABD'de bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp satması için tekrar başladığımızı ilan etme fırsatını verdim. Böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postadan bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımızı iyi bir miktarda parayla ödüllendiriyoruz ve Organlarda uzmanız Cerrahide ve donör olarak risk yok o.
    Ve bu bizim e-postamız:
    iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil