Mezzokate

Mezzokate

Blogroll

Her Hakkım Saklıdır® Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kendisinden izin almadan!!! ve kaynak göstermeden gerek metinsel gerekse görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Aksi halde yasal yola başvurulacaktır.

9 Mayıs 2015 Cumartesi

TARÇIN EVENTS ANNE ÇOCUK ORGANİZASYONU

12 Nisan'da  Tarçın Events Fatma Samsa'nın  düzenlediği  Anne-Çocuk etkinliğindeydik.


Aynı zamanda Fatma'nın kızı Zeynep Dila'nın da doğum gününü kutladık.




Elit World Taksim Otel 'de gerçekleşen etkinlikte pek çok blogger anne bir araya geldik. Çocuklarımız doğumgünü partisi neşesi içindeyken biz de konuşmacıları dinleyip bilgilendik ve diğer blogger arkadaşlarımızla hasret giderdik.

Event Corner 'in rengarenk düzenlemeleri, çiçek kolyeleri ve zarif kahve tüpleri güzel düşünülmüştü.

EN GÜZEL KAHVE ANNE İLE İÇİLENDİR YAZIYORDU CAM TÜPTE
BİZ DE İKİ KARDEŞ ETKİNLİK SONRASI KAHVELERİMİZİ ANNEMİZLE İÇTİK :)


Konuşmacılar:
  • Uzman Psikolog Öykü Büyükdere ise Pozitif psikoloji ve Çocuk yetiştirme hakkında bilgiler vermiş ama maalesef İstanbul trafiği nedeni ile konuşmasını kaçırdım.
  • Diyetisyen Güneş Aksüs. Çekilişle 20 kitabını imzaladı. Maalesef bana çıkmadı çünkü kitabımı imzalatma şansım olmadı ama etkinlikte Güneş Hanımdan o kadar etkilendim ki hemen D&R'dan kitabını satın aldım: "Kaçamak Diyeti". Etkinlikteki konuşma çocuk beslenmesi üzerineydi. Güneş hanımın konuya yaklaşımına bayıldım bir de Aydınlı olduğunu (babamın hemşerisi) öğrenince Ege usulü beslenmeye yakınlığı ile kalbimi kazandı. Kitabını okudukça kendisini her geçen gün daha da sevdim. Bu kadar mantıklı, zorlama olmadan, uzlaşmacı, her tür etkinlik sonrası nasıl tedbir alınır senaryoları vs bir diyetisyen daha zor bulunur. Zayıflama motivasyon grubumdaki onbir bin kadın ile de bu görüşlerini paylaştım. Hatta Güneş Hanıma da telefon edip bu görüşlerimi bildirdim .
  • Kitabi okudukca ilk izlenimimin dogru oldugunu görüyorum 
    Kendime yakin hissetmistim
    Özgürlükçü hissetmistim
    O kadar cok sey 2 senedir herkese soyledigim motivasyon lafları ile ortusuyor ki
    Mutluluk olmadan hicbir sey başarilamaz 
    Mutluluk ve sukur...



  • İlk defa kardeşimle aynı etkinliğe katıldık. Ben blogger kimliğimle o profesyonel kimliği ile: Klinik Psikolog Mine Hasırcı Annelikte Farkındalığın Önemi konusunda bize bilgiler verdi ve farkındalığımızı arttırmamız için bize taktikler verdi. Aslında zaman zaman öfkemizi, hayalkırıklığımızı, üzüntümüzü çocuğa, eşimize, çevremize vs. yansıtabileceğimizi anlamamızı sağladı. Yürürken bile adımımızı, etrafımızdaki nesneleri, detayları görüp farketmenin 1 hafta kadar kısa bir sürede bile hayatımızda ne büyük farklar yaratacağını anlattı. Denemesi bu kadar kolay bir şeyin yarattığı etkinin önemi üzerinde durdu. İmkanlar yeterli olmadığı için seyredemediğimiz ama konuşmasında değindiği videolar: (Videonun altındaki cc kısmına basarsanız Türkçe altyazıları ile seyredebilirsiniz)
  1. Farkındalık ve Ebeveynlik - Mary Ann Christie Burnside @TEDxWaldenPond
  2. Pazartesi Farkındalığı - Çocuklarınız Kuralları Yıktığında
MİNE HASIRCI /KLİNİK PSİKOLOG http://www.minehasirci.com/





Etkinlik için pek çok sponsor seferber olmuş. Eve döndükten sonra tek tek hediyeleri inceledim ve resimledim. Deneyimledikçe de sizinle facebook sayfalarımda (Önce Kadın Sonra Anne ve Süslü Melo) paylaşmaya başladım. Bazılarını bloga da yazacağım.


Çekilişte bana Sevgili Serap'ın el emeği hediyelerinden çıktı : oğlum zaten papyonlara bayılıyor, el emeği bir papyonu daha oldu hem de sevdiği turuncu ve yeşil renklerde...


Sponsorlara gelince:

Konuşmacılardan biriydi: Organik kumaşların önemi üzerinde durdu ve bize masum sandığımız pamuğun bile bazen ne kadar zararlı olabileceğini anlattı. Ayrıca blogger arkadaşımız Serap'ın ve bebeğinin boynunda da gördüğümüz kehribar kolyelerin etkilerini anlattı. Bebeklerin diş ağrısını, sıkıntılarını yok eden bu kolyeye neden diş kolyesi dendiğini, annelerin de sıkıntılarını, streslerini azalttığını anlattı. Turist çocukların boynunda sık sık gördüğümüz bu kolyenin ne olduğunu anlamamızı sağladı. Ayrıca bizim için Lösev'e bağışta bulunmuş organik kumaştan erkek bir bez bebeğimiz oldu




 

NASORINSE: ABFEN
Uzun senelerdir kullandığım (bu yazımda değindiğim) SinusRinse'i de üreten ABFEN firmasının hyaluronic asitli yeni ürünü. 
Bunu da denedik memnun kaldık

Eve yollandığında kimden bu sürpriz diye merak ettiğim firmanın yetkilisi ile tanıştım. Çok samimi güzel bir sohbet ettik eczacı hanımla. Her balıkyağının yeterince saf olmadığını ve deniz ürünü olması nedeni ile ağırmetal içermesi konusunda dikkat edilmesi gerektiğini öğrendim. Bu ürünü oğlumla beraber kendim de deneyimledim. Gerçekten Tipitip sakız kokusu ve tadı var. Yoğun balıkyağı kokusu ve tadı yok. Hastalıklardan yakamızı kurtaramadığımız şu günlerde ailecek içiyoruz.


PARTİ SEPETİ: çocukların masasını hazırlamış
 
TARSI: Blogger arkadaşım bebek tarhanası yapıyordu oğlum için almıştım. Başka birinde ilk defa çocuk için tarhana gördüm.

Oğlum bebekken kullandığımız güvendiğimiz bir marka. Bebek ürünlerini ben ve arkadaşlarım severek kullanıyoruz.
Ali Mert doğduğunda ilk kullandığımız mendil
Göz temizleme mendilleri benim gözlerimi zedelediği için yendiden denedim ama kullanamadım hediye ettiğim kişi de aynı tepkiyi verdi. Sanırım bu ürünü geliştirmeliler.

BARGELLO: Bana odunsu olan denk geldi ve bayıldım
çok güzel erkeksi bir kokusu var, antreye koydum
Gayet kalıcı
Kardeşime çıkan yeşilçaylı da fresh güzel bir koku
 

Babaannem demek Bebak acıbadem sütü demekti benim için. Yeni geliştirdikleri gülsuyu aromalı el kremi ve sütü ben ve arkadaşlarım deneyimledik ve beğendik.

Arabamın bagajına koydum. Allah lazım etmesin yararlı bir buluş.


Bez Arkadaşımın oğluna güzel bir hediye oldu. 
Islak mendil de bizim elimizden düşmüyor.

PANÇO
Oğluma çok şık bir pantolon gömlek hediye geldi:)


Süslü Melo sayfamda taktığım zaman görebilirsiniz
Normalde takma tırnak çok sık kullanıyorum ama bu kendinden yapıştırıcılı değil de uzun süreliler favorim. Hatta aynı firmanın ürünü Broadway yapıştırıcıyı daha önce yazmıştım:


VANİLYA PARTİ: Afişler hazırlamış 

Fatma'nın bir başka etkinliğinde tanıştığım ve bu yazımda yer verdiğim bu firma ile yeniden biraraya gelmiş oldum. Firma yetkilisi Ebru Hanım ikizleri olduktan sonra geliştirdikleri Benim Bebeğim serisi hakkında bilgiler verdi. Kendisinin de benim gibi Başak burcu olmasına, temizliğe çok önem vermesine rağmen bu leke çıkarıcıların yeterince iyi bir temizlik sağladığını anlattı. beni en çok etkileyen kısım şu oldu: temas ettiğiniz maddeler (çamaşır suyu gibi) 12 sn içinde kanınıza, kokladığınız maddeler de 6 dk içinde kanınıza karışıyormuş.

Çok zarif el örgüsü bir lacivert kravatımız oldu:)



Blogumda sık sık yer verdiğim bir markadır (Emzirme önlüğü, Emzirme yastığı vs)
http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/06/emzirme-minderiyastg.html

http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/06/emzirme-onlugu-olmazsa-olmaz.html


bu sene ilkokula başlayacak oğlum için güzel bir hediye




Eşimin yıllar önce getirtidiği mineralli su içeren yüz tonik spreyinin göz makyaj temizleyicisi ve yüz kremini hediye etmişler. Çok beğendim ve Süslü Melo sayfamda da değindim.
Göbek için selülit kremini deneyimledim ve beğendim. Etkisi için düzenli kullanmak lazım henüz bir yorum yapamam.




Oğlum bebekken güvenerek kullandığım bir marka
Severek kullanıyorum özellikle de pudinglerini. Hatta dondurup oğluma dondurma gibi yediriyorum.


Makyaj çantasına bayıldık. Gören arkadaşlarım da bayıldı. Ürünleri Süslü Melo sayfamda deneyimleyip resimledim. Favorim çantada açılmayan emniyet mekanizmalı kırmızı ruju oldu. Eyeliner da güzel ama benim gibi yağlı ciltlerde kalıcı değil dağılabiliyor.










 


Çok şık bir papyonumuz daha oldu. 


Kardeşime çok şık bir papatya yastık hediye edildi. Üstelik en sevdiği çiçek:)

Çok şık bir pastaydı.
Kapkekleri yapan Sevgili blogger arkadaşlarımdan biri olan Filiz ile yanyana oturmak, etkinliği benim için daha da keyifli kıldı.


ÖZLEM ÖZTÜRK-SÜTLÜ MUTFAK 

LIFE BEGİNS: Profesyonel çekimler için... 
PALYAÇO KARDEŞLER 





ve diğerleri:


Not: Fatma'nın aylar öncesinden planlamaya başladığı ve çok emek verdiği etkinlikte önemli bir aksaklık vardı: gürültü. Bunu planlamada hata yapan organizasyon firması mı yoksa animasyon firması mı bilemediğim için eleştirimi kime yapmalıyım bilemedim. Eğer konuşmacıların olmadığı bir anne çocuk etkinliği olsaydı o kadar sorun olmazdı. Ama bu kadar özenilerek hazırlanmış bir etkinlikte çok değerli bilgiler veren konuşmacıları duymakta zorlandık. Ben en ön masalarda oturduğum için şanslıydım. Güneş Hanım'ı dinleyemesem kitabını almayı ve önerilerini denemeyi düşünmeyebilirdim mesela... 
Sorun şuydu: aynı zamanda doğumgünü partisi olan bir etkinlikte, normal olarak çocuklar bizimle aynı salondaydı. Ne kadar büyük bir salon da olsa, büyük bir coşkuyla eğlenen miniklerin sesinden konuşmacıları duymak, mikrofona rağmen neredeyse imkansızdı. Nasıl bir çözüm bulunabilirdi bilemiyorum ama örneğin, konuşmacıların olduğu kısımlarda, oldukça geniş olan dış antrede veya yan salonda vs animasyon ekibinin bir oyunu yapılabilridi. Veya çizgifilm açıldığı kısım ablaların gözetiminde dış antrede olabilirdi.
Umarım ilgili birim, ileride düzenleyecekleri bu tür bir etkinlik bu eleştirimi dikkate alır.
Fatmacığım, bu güzel gün için teşekkürler. 


5 yorum:

  1. Her anlamda dolu dolu bir gün geçirilmiş. çocuklarla katılım çok hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil
  2. Melis cigim güzel yazın içi için teşekkürler. Tarçın Events olarak tüm organizasyon bana aitti eleştirilerin için teşekkür ederim her zaman hadi iyiye gitmek adına bunlar beni memnun ediyor. Evet farklı iki Salonü düşündüm fakat herkes birbirini tanımıyor çocuk ve anne olarak 60 kaidn 45 çocuk için büyük bir sorumluluk olurdu açık alan tercih etmek istedim yine çocukların emniyeti için vazgeçtim. Her anne neredeyse brief leri olan toplantılara çocukları evde bırakıp gidiyor yada çocuk etkinliklerinde anneler çocuk oyun grubuna dahil olmak zorunda kalıyor o günde dile getirdiği gibi anne cocuk bir arada olunsun istedim canim. oradamiydin bilemiyorum ama buna rağmen bir erkek çocuk oyun olsun diye sonlara doğru masanın altına saklanmış anne mahvoldu herkes seferber oldu inan yaramaz bidik masanın altından 15 dk sonra cee dedi ☺ Yazdıklarını muhakkak dikkate alırım ben bilgilendirmek adına yazmak istedim .sevgiler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olgunlukla her tür eleştiriye açık olman takdir edilesi... İşte bu tavır, gelişmeyi getirir beraberinde her geçen gün yeni başarılara imza atmanı göreceğiz inşallah.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil