Mezzokate

Mezzokate

Blogroll

Her Hakkım Saklıdır® Bu blogdaki tüm haklar Melis Tezcan'a (öncekadınsonraanne) aittir, kendisinden izin almadan!!! ve kaynak göstermeden gerek metinsel gerekse görsel dökümanların kopyalanması, kullanılması ve yayınlanması yasaktır. Aksi halde yasal yola başvurulacaktır.

14 Ekim 2012 Pazar

Aktivite, faaliyet, el işi veya Art Attack ne dersen de


Bu sıralar sık takip ettiğim iki anne var: Barış’ın Günlüğü’nün (http://barisingunlugu.wordpress.com/) yazarı Pınar ve En Duru Yanım'ın (http://www.enduruyanim.com/)  yazarı Nurşah. Daha doğrusu bu iki anne de birbirlerini takip ediyorlarJ En favori annem, sanal dostum Mümine (Deli Anne)’nin yorumları sayesinde rastladım onlara.
Bu annelerden çok şey öğreniyorum. Özellikle de  akademisyen olan (öğrencileri çok şanslı) Pınar'dan... Montessori eğitim yöntemini kendi yaratıcılıklarını da ekleyerek aktiviteler üretip çocukları ile oynuyorlar. Bu güzel aktiviteleri de bizlerle sayfalarında paylaşıyorlar.
Üstelik bu iki anne de çalışan anneler!!! Çocuklarına “kaliteli zaman” vakti ayırıp en eğlenceli ve faydalı halde yaşıyorlar. Bu yüzden onlara şapka çıkarıyorum.

Ben de heves ettim, aktivite yapmaya başladık. Geç bile kaldım aslında.
Henüz kreş veya anaokuluna gitmeyen oğluma anne okulu açtım evdeJ
Daha çok acemiyiz bu konuda.

Bizim zamanımızda el işi veya faaliyet denirdi bu tür el becerisi isteyen aktivitelere. Bizim evdeki adı ise “Art Attack” ya da oğlumun deyimiyle “artetek”J
Disney kanalındaki “Art Attack” programını çok seviyor ve o yüzden bu tür tüm programlara da bu adı veriyor. Mesela bayıla bayıla seyrettiği “Bay Becerikli”nin de adı Art Attack.

Geçen hafta Office1 Superstore’a (http://www.office1.com.tr/) gidip bir dünya kırtasiye malzemesi aldık. Her sabah Art Attack yapalım diye uyanmaya başladıJ
Bu yazıda hem bu ürünlerin resimlerini, hem de yavaş yavaş yapmaya başladığımız aktivitelerden örnek resimler göstereceğim:
Bu arada www.bitenekadar.com
ve www.tchibo.com.tr
’da da bu tür malzemeleri (bir kısmını) bulabiliyorsunuz.



aslında 5 lastik vardı ben ekledim

Bu da arka tarafı 


Bunları Office1'dan aldım ama bitenekadar'da da güzel ikili setler var: http://www.bitenekadar.com/craft-punch-2-adet-sekilgec-delgec-kelebek-yildiz-cicek-20844-firsat-urun?catid=1-1-6-20-1





 
 

 Çocukken patates baskısı yapardık bunlar daha keyifli hem de tekrar kullanabiliyorsun





Duvara yapıştırmak için çift taraflı bant
 

Bu kitapları çok sevdik. Tanesi 1 TL :))) Tüm seriyi alacağım bir daha ki gidişimde..
Ben bir de tiyatrocu edası ile ünlemlerle okuyorum; çok eğleniyoruz. Tabi bilmediği kelimeleri/kavramları onun bildiği şekilde düzenliyorum, açıklamalar; hatta bilgiler, dersler ekliyorum.
En çok tavşanlı iki kitabı sevdi.
http://www.timascocuk.com/kitaplar/mini-masallar/otobus-tostos.aspx
Hepsiburada'da set olarak daha bile ucuz
Bir de Idefix'te set olarak da ucuza alabilirsiniz







suluboya için iki gözlü kap

partiler için masa örtüsü



 Fırçaları www.tchibo.com.tr
'dan almıştım: Faber-Castell

Disney Live şovunun mısır kovası artık macun kovası 
bitenekadar'dan almıştım bu şablonları
çikolata kağıtları babaanneden

Fikrimuhim Danino kampanyasından
Danino kaplarımızı atmadık sakladık
Birini Rowenta süpürgemin açma düğmesine yapıştırdım

Fikrimühim Danino aktivitesinden aslında yedikçe çıkartma yapıştırmak için

her tür kurdele, bluzların omuzlarından kesilen ipler saklanıyor
Macunlar www.tchibo.com.tr
'dan


Kurabiye kalıpları iki üç liralık, tahta mini masa ve oklava ise bitenekadardan
Ikea Expedit kitaplığımızın bir gözü oğlanın
kırtasiye çekmecelerimizi boşaltıp oğlana tahsis ettik



Çorap, oyuncak, kıyafet ne alsak kahramanlı etiket kartonlarını çift taraflı bantla duvara yapıştırıyorum. Deli bir anneyim galiba, duvar bozulurmuşşşş çok da umrumda
bitenekadardan almıştım








aslında yakaladınyakaladından maydanoz kesmek için aldım ama pakedinde evrak yoketmek için olduğu yazılıydı:)
http://www.yakaladinyakaladin.com/dograma-makasi.html
https://www.tchibo.com.tr/Yesillik-Makasi-p400018699.html

17 yorum:

  1. duru ve barış'ı bizde severek takip ediyoruz :) ikisini de sanki tanıyormuşum gibi seviyorum.Sağolsunlar onlar da bize çok fikir veriyorlar yorumlarıyla katkıda bulunuyorlar.Bu arada epey bir kırtasiye malzemesi almışsınız, güle güle oynayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında seni atlamışım İlknurcum sizler paslaşırken yakalıyorum aktivitelerinizi

      Sil
  2. Güzel sözleriniz için çok teşekkürler Melis hanım..Hem çok şaşırdım hem de çok sevindim :) bu aralar sayfalarda ve bana gelen maillerde bloğumuzun beğenildiği ile ilgili yazılar okumak ve insanların memnuniyeti oldukça keyiflendiriyor beni;)..

    ayrıca siz de çok güzel şeyler almışsınız..Gerçekten bende size çok teşekkür ederim..bitenekadar.com sitesi ile beni tanıştırdığınız için:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi cok iyi anliyorum
      Ne zaman blogda paylastigim bilgiler birinin isine yarasa ben de cok memnun oluyorum
      Bitenekadardan memnun kalacaksiniz
      Yakaladinyakaladin sitesinden de memnun kaldim

      Sil
  3. İlknur'cum yorumunu gördüm sana da buradan teşekkürlerimi sunuyorum hayatım ;)

    YanıtlaSil
  4. harika hepsi de :) bitenekadarı ben de kullanıyorum özellikle parlayan materyaller için :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel sözlerin icin çok teşekkür ederim Meliscim, bugün benim doğum günüm, ilk hediyemi senden aldım bu yazi ile :) Aldıklarını çok begendim, gule gule oynayın oglusunla. Ilknurcum sana da teşekkür ederim canım, aynı hisleri paylaşıyoruz emin olabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana emegine bilgine paylasimina deger verelim derken dogumgunu hediyesi olmus

      Sil
  6. aktivite malzemelerindeki yaratıcılığınıza tek kelimeyle hayran kaldım
    sayenizde sekilgec delgeçlerden haberdar oldum henüz kızlarım için erken olsa da ben pek meraklıyım bu tarz ürünlere ...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşkrler ben bunları aldığımdan beri kaç kere faaliyet yaptık:(( çok değil ama oğlan yaptığımız zaman keyif alıyor. Hele de şu simli yapıştırıcılar evin her yerinde... Tamir ediyom diye ne bulduysa sürüyor kocamın helikopteri de nasibini aldı mesela:)

      Sil
  7. Merhabalar,

    Çok güzel malzemeler edinmişsiniz gerçekten. Şekilli delgeçlerin ben de hastasıyım. Hem de anaokulunu geçeli yaklaşık 25 sene oldu :)

    Bir de bu desen süngerlerini kumaş üzerinde kullanarak çok sevimli tişörtler yapıldığını görmüştüm bir blogta. Belki denemek istersiniz.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşkrler ben bunları aldığımdan beri kaç kere faaliyet yaptık:(( çok değil ama oğlan yaptığımız zaman keyif alıyor. Hele de şu simli yapıştırıcılar evin her yerinde... Tamir ediyom diye ne bulduysa sürüyor kocamın helikopteri de nasibini aldı mesela:)
      Çok iyi fikirmiş bu süngerlerle tişört boyamak vs

      Sil
  8. Çok kabiliyetlisin canım :)Maşallah oğlun da çok tatlı.Allah nazardan saklasın

    YanıtlaSil
  9. Pınar hanımı merak ettim, link verebilir misinbizde faydanalım...

    YanıtlaSil